צילום חלל מסחרי הוא התמקצעות בפני עצמה בעולם צילום האדריכלות ואמנות בפני עצמה. לצד זאת שתמונות מקצועיות של חלל מסחרי מושכות לקוחות חדשים, משפרות את המיתוג ואף מעלות את ערך הנכס, הן גם מורכבות יותר לביצוע שכן, זהו חלל רחב ידיים שלרוב אינו בשליטתנו ועלינו לקחת בחשבון זכוכיות והשתקפויות רבות, תאורה משתנה ולא בהכרח מחמיאה וציבור אנשים שלא נוכל לשלוט על התנועה שלו במרחב.  

וכאן נכנסים לתמונה (תרתי משמע) אלמנטים שכדאי לתכנן ולהיערך אליהם מראש:

תזמון –

  • בחרו את שעות היום הכי מתאימות לצילומים
  • צלמו ראשית כשהחלל ריק מאנשים. במידה ותרצו לצלם אותו מאוחר יותר גם עם אנשים, תמיד תוכלו לעשות זאת.
  • תאמו עם צוות הניקיון ותזמנו הגעה לחלל כאשר הוא נקי ומסודר

תכנון הפריים –

  • בחרו זוויות צילום אסטרטגיות אשר מחמיאות לגודל החלל
  • תכננו את הפריים כך שימחיש את זרימת התנועה בחלל
  • הדגישו את נקודות העניין
  • צלמו או מגובה העין של הציבור שיגיע לחלל או מזווית גבוה אשר תאפשר מבט "מעוף ציפור"
  • הסירו הסחות דעת מיותרות – פחים, שלטים ויתר מאפיינים של חלל ציבורי. במידה ולא ניתן לעשות זאת בשטח, תמיד תוכלו לעשות זאת בעריכה לאחר מכן.

היפכו "דפקט" לאפקט –

  • היעזרו בגודל החלל כדי להוציא מהפריים אזורים פחות מחמיאים
  • שחקו עם הזכוכיות וההשתקפויות כך שיוסיפו לפריים ולסיפור של התמונה
  • נצלו אלמנטים של תאורה משתנה לטובת יצירת עניין בתמונה

לטיפים נוספים בצילום אדריכלות, מוזמנים להיכנס לפייסבוק ולאינסטגרם שלי בקישורים הבאים:

https://www.facebook.com/aya.c.argov

https://www.instagram.com/ayaargov/

שלכם,

איה ארגוב, צלמת אדריכלות ועיצוב פנים